- Nazwa i adres organizatora:
Wielkopolskie Muzeum Niepodległości, ul. Woźna 12. 61-777 Poznań
Miejsce wykonywania pracy: ul. Woźna 12, Poznań
- Informacja o działaniach Muzeum:
W 2023 roku rozpoczynamy budowę Nowego Muzeum Powstania Wielkopolskiego 1918-1919. Zadanie będzie realizowane do 2026 r. Wybudujemy nowoczesny obiekt muzealny składający się z 4 budynków połączonych częścią podziemną z wystawą stałą. Wystawa stała będzie miała charakter narracyjny. Chcemy wykorzystać nowoczesne narzędzia i rozwiązania ekspozycyjne skierowane do szerokiego odbiorcy: osób dorosłych i dzieci. W Nowym Muzeum opowiemy nie tylko o samym zwycięskim zrywie powstańców, ale także o jego genezie i skutkach dla Polski. Zaprezentujemy także dowody pamięci o tych wydarzeniach – razem 200 lat historii Polski.
Budowa Nowego Muzeum jest największą i najważniejszą inwestycją w historii Wielkopolskiego Muzeum Niepodległości, jest też jedną z niewielu tego typu i tej skali inwestycji w Poznaniu. Przede wszystkim jednak budowa Nowego Muzeum jest hołdem składanym Powstańcom Wielkopolskim przez współczesnych Polaków, w tym w szczególności Wielkopolan.
W celu właściwego zrealizowania inwestycji Muzeum budowany jest zespół, który będzie odpowiadał za koordynację procesu inwestycyjnego.
Bardzo ważną częścią zespołu jest komórka ds. komórka ds. finansowo-księgowych i rozliczeniowych, odpowiadająca za sprawne zarządzanie operacyjne przedsięwzięciem w sferze środków finansowych, którymi Muzeum dysponuję na cele budowy. Do zespołu poszukujemy: Specjalisty ds. specjalisty do spraw księgowo- rozliczeniowych.
Nasza misja to:
„NA CO DZIEŃ PRACA – W CHWILACH PRÓBY ZWYCIĘSTWO!”
Czekamy na osoby, które tak jak my będą zdeterminowane i gotowe podjąć zadanie budowy tego wyjątkowego miejsca.
- Zadania wykonywane na stanowisku Specjalisty ds. księgowo- rozliczeniowych
Głównym zadaniem będzie wsparcie działającego w ramach Muzeum Działu Realizującego Projekt w zakresie spraw związanych ze rozliczeniem inwestycji budowy Nowego Muzeum, w tym kontakt i udział w czynnościach ze strony Muzeum przed stronami umów, których dotyczyć będą rozliczane środki finansowe.
Obowiązki te będą realizowane w szczególności poprzez:
- Rozliczenie finansowe Projektu zgodnie z zawartymi przez Muzeum umowami o finasowaniu inwestycji – znajomość przepisów w zakresie rozliczania inwestycji;
- Analizę kwalifikowalności kosztów ponoszonych w ramach Inwestycji;
- Opisywanie dokumentów księgowych dotyczących Projektów zgodnie z wymaganiami podmiotów przekazujących środki na finasowanie Inwestycji ;
- Przygotowywanie wniosków o płatność, w tym końcowych wraz z niezbędnymi załącznikami;
- Końcowe rozliczenie finansowe umów o dofinansowanie oraz majątku powstałego w ramach Inwestycji- znajomość przepisów w zakresie ewidencji środków trwałych;
- Bieżące sporządzania raportów i analiz w części finansowej dotyczących Projektu na potrzeby Działu Realizującego Projekt;
- Kontrola dokumentów pod względem rachunkowym;
- Dekretowanie i księgowanie dokumentów zgodnie z obowiązującymi przepisami;
- Prawidłowe i terminowe rozliczanie rozrachunków (monitorowanie rozrachunków pod kątem braku płatności, opóźnień w płatnościach);
- Przygotowanie i prowadzenie dokumentacji projektowej wraz procesem jej realizacji;
- Bieżąca analiza budżetu inwestycji w zakresie zgodności z założeniami harmonogramów rzeczowo finansowych wraz z przygotowywaniem rekomendacji do wprowadzenia zmian, z uwzględnieniem warunków umów o dofinasowania;
- Udział w sporządzaniu sprawozdań finansowych dla Organizatorów, urzędów itp.
- Współpraca z przedstawicielem Inżyniera Kontraktu odpowiedzialnym za przygotowanie rozliczeń wykonawców;
- Uczestniczenie w audytach projektów;
- Efektywna współpraca z działami realizacji projektu, księgowym i administracyjnym
- Udział w procesie zamknięcia okresu księgowego;
- Kontakt w instytucjami zewnętrznymi w zakresie realizowanych zadań;
- Wymagania stawiane przed kandydatem
- Wykształcenie średnie, preferowane wyższe;
- Minimum 5-letnie doświadczenie w pracy w księgowości,
- Minimum 2-letnie doświadczenie w pracy przy zadaniach realizowanych/współfinansowanych w ramach dotacji
- Doświadczenie w przygotowywaniu i rozliczaniu wniosków o dofinansowanie na projekty badawczo-rozwojowe i/lub inwestycyjne;
- Zdolność do pracy nad kilkoma projektami równocześnie i umiejętność oceny priorytetów;
- Zdolności analityczne oraz organizacyjne;
- Umiejętność pracy w zespole;
- Inicjatywa, kreatywność
- Bardzo dobra znajomość Ms Office;
- Umiejętność analitycznego i logicznego myślenia niezbędna przy weryfikacji wytycznych i kryteriów oceny oraz rozliczania projektów;
- Dokładność i terminowość;
- Dobra organizacja pracy;
- Umiejętność pracy pod presją czasu
- Bardzo dobra komunikatywność
Oferta Muzeum:
- Umowa o pracę na pełny etat,
- Stabilne zatrudnienie,
- Możliwość korzystania z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych,
- Możliwość zmierzenia się z wyjątkowym zadaniem w skali Wielkopolski
– pierwsze tak duże muzeum w historii, - Wsparcie pozostałych członków zespołu w rozwiązywaniu problemów.
Wymagane dokumenty:
- List motywacyjny – własnoręcznie podpisany.
- Życiorys – CV – powinien być opatrzony podpisanym oświadczeniem kandydata „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji”.
- Kserokopie dokumentów potwierdzających zdobyte wykształcenie, doświadczenie, ukończone kursy i szkolenia oraz kserokopie świadectw pracy, zaświadczeń o ukończonych kursach i szkoleniach, prosimy dostarczyć na rozmowę kwalifikacyjną.
- Termin i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych:
Termin składania aplikacji: do 15 listopada 2023 r. (w biurze do godziny 15.30, a mailowo do godziny 23:59).
Planowany termin zatrudnienia w instytucji: IV kwartał 2023 r.
Forma zatrudnienia: pełny etat, umowa o pracę 1/1 etatu.
Adres do przesłania aplikacji:
Wielkopolskie Muzeum Niepodległości, ul. Woźna 12, 61-777 Poznań,
z napisem na kopercie: „Nabór na stanowisko:
specjalisty do spraw księgowo- rozliczeniowych” lub mailowo na adres: rekrutacja@wmn.poznan.pl;
tytuł e-maila „Nabór na stanowisko: specjalisty do spraw księgowo- rozliczeniowych”.
Uwaga!
- Oferty, które nie wpłyną w wyznaczonym terminie nie będą rozpatrywane.
- Organizator procesu rekrutacji zastrzega sobie prawo niewybrania żadnego z kandydatów.
- Organizator procesu rekrutacji zastrzega sobie prawo kontaktu tylko z wybranymi kandydatami.