Nabór na stanowisko: Kierownik projektu ds. realizacji wystawy stałej
- Nazwa i adres organizatora:
Wielkopolskie Muzeum Niepodległości, ul. Woźna 12. 61-777 Poznań
Miejsce wykonywania pracy: ul. Woźna 12, Poznań
- Informacja o działaniach Muzeum:
W 2023 roku rozpoczynamy budowę Nowego Muzeum Powstania Wielkopolskiego 1918-1919. Zadanie będzie realizowane do 2026 r. Wybudujemy nowoczesny obiekt muzealny składający się z 4 budynków połączonych częścią podziemna z wystawą stałą. Wystawa stała będzie miała charakter narracyjny. Chcemy wykorzystać nowoczesne narzędzia i rozwiązania ekspozycyjne skierowane do szerokiego odbiorcy: osób dorosłych i dzieci. W Nowym Muzeum opowiemy nie tylko o samym zwycięskim zrywie powstańców, ale także o jego genezie i skutkach dla Polski. Zaprezentujemy także dowody pamięć o tych wydarzeniach – razem 200 lat historii Polski.
Budowa Nowego Muzeum jest największą i najważniejszą inwestycją w historii Wielkopolskiego Muzeum Niepodległości, jest też jedną z niewielu tego typu i skali inwestycji w Poznaniu. Przede wszystkim jednak budowa Nowego Muzeum jest hołdem składanym Powstańcom Wielkopolskim przez współczesnych Polaków, w tym szczególności Wielkopolan.
W celu właściwego zrealizowania inwestycji Muzeum buduje zespół, który będzie odpowiadał za koordynację procesu inwestycyjnego.
Jedną z podstawowych części zespołu będzie komórka ds. realizacji wystawy stałej odpowiadająca za przeprowadzanie procesu inwestycyjnego obejmującego: konkurs na koncepcję plastyczno-przestrzenną wystawy, opracowanie projektu, a następnie wykonanie i uruchomienie wystawy stałej. Do kierowania działaniami tej komórki poszukujemy Kierownika projektu ds. realizacji wystawy.
Nasza misja to:
„NA CO DZIEŃ PRACA – W CHWILACH PRÓBY ZWYCIĘSTWO!”
Czekamy na osoby, które tak jak my będą zdeterminowane i gotowe podjąć zadanie budowy tego wyjątkowego miejsca.
Zadania wykonywane na stanowisku Kierownika projektu ds. ds. realizacji wystawy stałej
Głównym zadaniem będzie bieżąca koordynacja działań Muzeum w zakresie realizacji wystawy stałej w ramach budowy Nowego Muzeum, w tym reprezentowanie Muzeum przed stronami umów o prace projektowe, wykonanie wystawy, usług wsparcia technicznego i merytorycznego.
Obowiązki te będą realizowane w szczególności poprzez:
- kierowanie powierzoną komórką ds. realizacji wystawy, w tym pracami podległych pracowników i zewnętrznych wykonawców,
- udział w przygotowaniu i prowadzeniu postępowań konkursowych i przetargowych dla kontraktów na prace koncepcyjne, projektowe, wykonawcze i inne usługi niezbędne w procesie tworzenia wystawy, w tym przygotowanie opisów przedmiotu zamówienia,
- nadzór nad realizacją umowy o prace projektowe, w tym zatwierdzanie materiałów przedstawianych przez projektantów w zakresie jakości
i zgodności z przedmiotem umowy, nadzór nad harmonogramem prac projektowych, udział w czynnościach odbiorowych, - nadzór nad realizacją umowy o wykonanie wystawy, w tym pośredniczenie z wykonawcą i podwykonawcami, opiniowanie i zatwierdzanie etapów prac, nadzór nad harmonogramem realizacji, udział w czynnościach odbiorowych,
- nadzór nad pracą merytorycznego zespołu scenariuszowego, w tym koordynacja prac badawczych, kwerend archiwalnych, konsultacji merytorycznych,
- nadzór nad procesem pozyskiwania praw i licencji do eksponatów, materiałów graficznych, audio/wideo i pozostałych treści prezentowanych na wystawie,
- organizowanie, koordynacja i uczestnictwo w naradach projektowych,
- prowadzenie monitoringu z realizacji wystawy oraz przygotowanie niezbędnych materiałów i analiz w tym zakresie na potrzeby wewnętrze i zewnętrzne,
- nadzór nad odbiorem i uruchomieniem wystawy, zgodnie z zapisami umownymi z wykonawcą,
- prowadzenie dokumentacji projektu w tym archiwizacja,
- weryfikacja dokumentów księgowych dotyczących wykonawców i podwykonawców pod względem zgodności merytorycznej z przedmiotem umowy,
- koordynacja pozyskiwania i aktualizacji decyzji administracyjnych i pozwoleń – jeśli będzie potrzeba.
Wymagania stawiane przed kandydatem.
Niezbędne:
- wykształcenie wyższe,
- minimum dwuletnie udokumentowane doświadczenie w kierowaniu projektami i zarządzaniu zespołem pracowników oraz współpracowników zewnętrznych,
- znajomość procedur administracyjnych,
- skrupulatność, samodzielność, terminowość, odpowiedzialność,
- umiejętność rozwiązywania konfliktów,
- bardzo dobra organizacja pracy,
- komunikatywność,
- umiejętność pracy w zespole i kierowania zespołem projektowym,
- biegła obsługa komputera (pakiet MS-Office);
- dyspozycyjność (praca od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 – 16.00);
- otwartość i innowacyjność w podejściu do realizowanych zadań;
Pożądane:
- Wykształcenie wyższe techniczne, administracyjne lub ekonomiczne,
- Znajomości o obsługi programów do zarzadzania projektem (np. MS- project, Asana itp.),
- posiadanie doświadczenia nadzorowaniu lub uczestniczenia w procesie powstawania wystaw, ekspozycji muzealnych lub innych wydarzeń z wykorzystaniem rozwiązań scenograficznych i multimediów,
- doświadczenie w kontaktach z projektantami i wykonawcami wielobranżowych projektów,
- doświadczenie w kontaktach z licencjodawcami, negocjowaniu i zawieraniu umów w zakresie udzielenia licencji/praw autorskich.
Oferta Muzeum:
- umowę o pracę na pełny etat,
- stabilne zatrudnienie,
- możliwość korzystania z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych,
- możliwość zmierzenia się z wyjątkowym zadaniem w skali Wielkopolski – pierwsze tak duże muzeum w historii,
- wsparcie pozostałych członków zespołu w rozwiązywaniu problemów.
Wymagane dokumenty:
- List motywacyjny – własnoręcznie podpisany.
- Życiorys – cv – powinien być opatrzony podpisanym oświadczeniem kandydata „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji”.
- Kserokopie dokumentów potwierdzających zdobyte wykształcenie, doświadczenie, ukończone kursy i szkolenia oraz kserokopie świadectw pracy, zaświadczeń o ukończonych kursach i szkoleniach, prosimy dostarczyć na rozmowę kwalifikacyjną.
Dokumenty aplikacyjne kandydata, który został wyłoniony w procesie rekrutacji, zostaną dołączone do akt personalnych.
Dokumenty pozostałych kandydatów są przechowywane przez dwa miesiące, a jeżeli w tym okresie nie zostaną odebrane przez osoby, które je złożyły, podlegają komisyjnemu zniszczeniu.
- Termin i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych:
Termin składania aplikacji: do 16 stycznia 2023 r. (w biurze do godziny 15.30 a mailowo do godziny 23:59)
Planowany termin zatrudnienia w instytucji: luty 2023 r.
Forma zatrudnienia: pełen etat, umowa o pracę 1/1 etatu,.
Adres do przesłania aplikacji:
Wielkopolskie Muzeum Niepodległości, ul. Woźna 12, 61-777 Poznań, z napisem na kopercie: „Nabór na stanowisko: „Kierownik projektu ds. realizacji wystawy stałej” lub mailowo na adres: rekrutacja@wmn.poznan.pl; tytuł e-maila „Nabór na stanowisko: Kierownik projektu ds. realizacji wystawy stałej”.
Uwaga!
- Oferty, które nie wpłyną w wyznaczonym terminie nie będą rozpatrywane.
- Organizator procesu rekrutacji zastrzega sobie prawo nie wybrania żadnego
z kandydatów.